Monday, March 14, 2016

Merry Mandala Monday #8

Hello there, it's a Merry Mandala Monday again!

This one is called: "Red Flower with Green Leaves". What a dull, uninspired name... I have to think about something much better than this one!! It could be the heart of a poppy or a tulip, but it isn't. Perhaps the colors red and green make you think of Christmas, but it has nothing to do with that either.
The flower just came out after filling the divided circle with shapes. It could have an nice striking color, and thus my favorite red colorpencil from Bruynzeel came in handy again! To finish it off, I thought of the wreath from green leaves. To get those as equally as possible I did a little cheating... I've used a homemade template to accomplish that ;-)
If you like to know more about color theory, you'll find detailed articles at sensationalcolor.com!

Have a creative week!


Red Flower with Green Leaves (2003/02/16)

Hallo daar, het is weer Merry Mandala Maandag!

Deze mandala is getiteld: "Rode bloem met groene bladeren". Wat een saaie, inspiratieloze naam... Ik moet toch eens een betere verzinnen!! Het lijkt op het hart van een klaproos of een tulp, maar dat is het niet. Misschien doen de kleuren rood een groen je aan Kerstmis denken, maar daar heeft het ook niks mee te maken.

De bloem kwam gewoon te voorschijn, toen ik in een onderverdeelde cirkel wat vormen had getekend. Hij kon wel een lekker opvallend kleurtje hebben en zodoende kwam mijn favoriete rode potlood van Bruynzeel weer goed van pas! Om het geheel af te maken heb ik de groene bladerkrans bedacht. Om de blaadjes zo gelijk mogelijk te krijgen heb ik een beetje gesjoemeld... Ik heb er een zelfgemaakt sjabloontje voor gebruikt ;-)
Als je meer wilt weten over de betekenis en het gebruik van kleuren, dan kun je leuke artikelen vinden op inspirerendleven.nl!

Ik wens je een creatieve week!

No comments:

Post a Comment